Portal - Stary Sącz
polski Środa - 20 wrzesńia 2017 Eustachego, Faustyny, Renaty     "Sprawiedliwi mało mówią, a wiele czynią" - Z Talmudu
Strona główna / Z Grodu Kingi -nr 4 (191) 2013 r.
Menu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uczniowie starosądeckiego LO na praktykach w przedszkolu
Ogłoszenia i Kronika parafialna
Zaproszenie do lektury
PANIE, WIERZĘ
Uroczysta Msza Święta w kościele klasztornym
Rozmowa ks.drem Marcinem Kokoszką
Ksiądz Roman Stafin - Moja Msza Święta
Kalendarium - ŻYCZENIA
NARODZINY NADZIEI
Kardynał z Argentyny Papieżem!
Strona tytułowa
Harmonogram wydarzeń w Diecezjalnym Centrum Pielgrzym. w Starym Sączu
Święty Marek, Ewangelista - 25 kwietnia
Małopolski Konkurs Czytelniczy w starosądeckim LO
Rok 2013 - rokiem Jana Joachima Czecha w Starym Sączu
JUBILEUSZOWY ROK - Jan Joachim Czech
Powstanie dom pomocy społecznej w Myślcu
Testamentalne wołanie o godność człowieka
PYTANIA I ODPOWIEDZI

.
Uczniowie starosądeckiego LO
na praktykach w przedszkolu
 
Klasy pedagogiczne LO im.Marii Skłodowskiej-Curie w Starym Sączu miały możliwość sprawdzić swe predyspozycje w czasie praktyk w przedszkolu.
    Razem z koleżankami z klasy pedagogicznej, odwiedziłyśmy Niepubliczne Przedszkole „Pszczółka Maja” w Starym Sączu. Przez kilka godzin mogłyśmy zaobserwować zabawę i naukę dzieciaków z czterech grup wiekowych.
Dla najmłodszych, czyli maluchów, pobyt w przedszkolu opiera się głównie na zabawie. Oprócz indywidualnej rozrywki, dzieci uczone są gier grupowych, co pozwala na lepszy kontakt i umocnienie więzi między nimi. Zajęcia rytmiczne to dla maluchów okazja do rozwijania umiejętności śpiewania, nauczonych już wcześniej piosenek, a także do poruszania się w rytm muzyki. Od najmłodszych lat kształtuje się w dzieciach umiejętności społeczne, czyli sztukę porozumiewania się z innymi. Dlatego poprzez zabawę maluchy uczą się najwięcej.
Średniaki natomiast wykorzystują zdobytą wiedzę, robiąc łatwe ćwiczenia polegające na kolorowaniu czy rysowaniu obrazków. Uczą się odróżniać rośliny, zwierzęta itp. Swoją pamięć ćwiczą przy śpiewaniu piosenek oraz dodatkowo pokazując nauczone się wcześniej ruchy. Potrafią dostosować szybkość poruszania się do tonu dźwięków, a dzięki zabawie uczą się współdziałania w zespole i integracji z rówieśnikami. Na katechezie średniaki słuchają przypowieści oraz odpowiadają na pytania, a przez to uczą się, jak być dobrym człowiekiem postępującym zgodnie z zasadami społecznymi i prawnymi. Dzieci 4 -letnie same inicjują zabawy.
Starszaki wykonują prace plastyczne za pomocą różnych technik oraz uczą się łączyć
i odróżniać kolory. Chętnie słuchają czytanych książek i potrafią odpowiadać na pytania zadane przez nauczycielkę. Dobrze radzą sobie z dodawaniem, odejmowaniem i liczeniem do 10. Pięciolatki lubią śpiewać piosenki i poruszać się w rytmie muzyki oraz tańczyć. Potrafią sylabizować każde słowo, a także rozwijać umiejętności pamięciowe poprzez uczenie się wierszyków. Opowiadały nam wiele historii z własnego życia i pokazywały swoje ulubione zabawki.
Najstarsza grupa (zuchy) przygotowywana jest do nauki szkolnej. Organizowane zajęcia logopedyczne kształtują mowę dzieci, a ćwiczenia artykulacyjne służą do prawidłowego ułożenia i pracy takich narządów jak: wargi, język, żuchwy oraz podniebienie. Sześciolatki chętnie biorą udział w rozmowach, odpowiadają na zadane pytania oraz wykonują ćwiczenia bardzo dokładnie. Oprócz nauki zuchy biorą udział w różnego rodzaju grach i zabawach, za pomocą których rozwijają swoją kreatywność oraz doskonalą inne nabyte umiejętności manualne. Z wielu pytań, jakie zadałyśmy dzieciom, można wywnioskować, że bardzo lubią chodzić do przedszkola i nie tylko ze względu na zabawę, ale i na naukę. Chłopcy chętnie budują różne rzeczy z klocków, natomiast dziewczęta głównie lubią malować.
.

.
    Po odbytych praktykach, dziewczyny z klasy pedagogicznej były bardzo zadowolone. Mogły nabyć nowe doświadczenia i przekonać się, że praca w przedszkolu wcale nie jest łatwa. Dobra znajomość dzieci i ich potrzeb indywidualnych są podstawą pracy wychowawczej nauczyciela, bo od sposobu, w jaki organizuje on pracę z dziećmi, zależy dalszy ich rozwój. Dziewczyny pomagały dzieciom wykonywać różne zadania, bawiły się z nimi oraz obserwowały jak zachowują się w otoczeniu. Chętnie odpowiadały na ich pytania i prowadziły z nimi krótkie rozmowy.
Zapytałyśmy więc, co myślą o przebytych praktykach, jedna z koleżanek odpowiedziała: „Najbardziej podobało mi się jak dzieci się ze sobą dogadują oraz to, jakie miały relacje z paniami prowadzącymi. Raczej nic mnie nie zaskoczyło, ponieważ właśnie w ten sposób wyobrażałam sobie tę pracę. Co prawda nie jest ona łatwa, gdyż wymaga opanowania i cierpliwości, ale podoba mi się. Te praktyki pozwoliły mi bliżej poznać pracę w przedszkolu”.
Druga natomiast miała podobne zdanie: „Raczej wszystko mi się podobało, ogólnie to jestem bardzo zadowolona z tego dnia. Zaskoczyło mnie na pewno to, jaką dzieci mogą mieć wyobraźnię i kreatywność. Tak, zgadza się, praca w przedszkolu jest trudna, ponieważ każde dziecko jest inne i w inny sposób się zachowuje. Dzięki tym praktykom mogłam zaobserwować, jak wygląda dzień w przedszkolu”.
 
Beata Wastag i Joanna Bodziony
uczennice klasy medialnej LO im.Marii Skłodowskiej-Curie
w Starym Sączu
 
Interaktywna Polska
Webmaster: Jan Czech