Portal - Stary S帷z
polski Niedziela - 18 lutego 2018 Konstancji, Krystiana, Sylwany      "To cz這wiek cz這wiekowi najbardziej potrzebny jest do szcz窷cia". Paul Holbach
Strona g堯wna / Z Grodu Kingi - nr 7-8 (206-207) 2014 r.
Menu
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Wolontariusze Caritasu
Og這szenia i Kronika Parafialna
Anio造 w kuchni - staros康ecki blog kulinarny
Peacepainting w Polsce - warsztaty malarskie dla m這dych gimnazjalist闚
II Olimpiada M這dych Lach闚
妃ier - moje spotkanie z Bogiem
Jak nauczy dzieci pracowito軼i i oszcz璠no軼i?
Patronalne 鈍i皻o Akcji Katolickiej
Czas na aktywno嗆 w Grodzie Kingi
Dzie Dziecka i Sportu w staros康eckim LO
CZWARTE HARCERSKIE POSZUKIWANIE W STARYM S。ZU
XXXI Wojew鏚zki Festiwal Zespo堯w Artystycznych im.Jana Joachima Czecha
Lagusheda - zesp馧 z Gruzji
Dzie Dziecka na staros康eckich Stawach
MAΜPOLSKI DZIE SAMORZ.OWCA
IV edycja programu; „Przedszkolaki w ho責zie Janowi Paw這wi II”
Wyrazy uznania i wdzi璚zno軼i dla s.Eleonory Salamon
W 15. rocznic wizyty papieskiej w Starym S帷zu - 14 czerwca 2014 r.
Zmar ksi康z pra豉t J霩ef Grzegorzek
Ksi康z pra豉t Alfred Kurek Honorowym Obywatelem Starego S帷za
Letnie 鈍i皻a i uroczysto軼i
Ksi康z Roman Stafin - moja Msza 鈍i皻a
Kalendarium - lipiec-sierpie
Ok豉dka

.

.
Kontynuuj帷 cykl spotka wolontariuszy Caritas
przy Parafii 鈍.El瘺iety w Starym S帷zu
w miesi帷u czerwcu br. omawiany by temat:
 
Celebracja Jezusa, jako naszego Pana i Zbawiciela
 
   Dla ka盥ego z nas pierwszym aktem spotkania z Bogiem by chrzest 鈍i皻y. Od tamtego momentu Bóg stale jest obecny przy Tobie, stale jest 鈍iat貫m, które Ci prowadzi i o鈍ieca Twoje drogi. Powinni鄉y na nowo u鈍iadomi sobie, jak bardzo jeste鄉y z陰czeni z Bogiem trwa造m przymierzem zawartym w豉郾ie wtedy. Chodzi o pog喚bienie osobistej wi瞛i z Jezusem Chrystusem poprzez g喚bsze poznanie, pe軟iejsze pokochanie i wierniejsze na郵adowanie, ale tak瞠 o u鈍iadomienie sobie 豉ski sakramentu chrztu i wspó逍raca z ni. Przede wszystkim - kszta速owanie postaw duchowych i moralnych zgodnych z wyznawan wiar, zaanga穎wanie si w 篡cie Ko軼io豉 i 鈍iadectwo 篡cia chrze軼ija雟kiego. Ale równie o pe軟iejsze u鈍iadomienie i podj璚ie odpowiedzialno軼i za kszta速owanie wiary i 篡cia rodzinnego, spo貫cznego i politycznego. Przyj璚ie i o篡wienie osobistej wiary w Syna Bo瞠go zakorzenionej w 豉sce chrztu 鈍., która owocuje zaanga穎waniem w 篡cie wspólnoty parafialnej (religijnej) i 鈍iadectwem 篡cia chrze軼ija雟kiego.
    Obecnie mo瞠my bardziej 鈍iadomie, dojrzale i odpowiedzialnie wybra Chrystusa, jako swego Pana i Zbawiciela, a tak瞠 powierzy Mu swoje 篡cie. Cz瘰to zastanawiamy si, co robi w 篡ciu, jaki obra cel, do czego d捫y, w co si anga穎wa… Co robi, by 篡cie mia這 sens, by by這 warto軼iowe? Aby mie si造 do niesienia krzy瘸 dnia codziennego, trzeba umie powiedzie „tak” Chrystusowi. Tak, jak Chrystus, zawierzy Bogu ca貫 swoje 篡cie. Powiedzie „tak” - tzn. 篡 wed逝g Jego zasad, Jego przykaza. Aby by cz這wiekiem autentycznie wierz帷ym nie wystarczy sama wiedza katechetyczna, potrzebne jest 篡cie sakramentalne w przyja幡i z Jezusem. Nie wystarczy zna nauk Jezusa, nie wystarczy o niej mówi, trzeba wciela j najpierw w swoje 篡cie!
    Zazwyczaj nie zdajemy sobie sprawy, 瞠 decyzja 鈍iadomego przyj璚ia Jezusa, jako Pana i Zbawiciela decyduje o naszym 篡ciu, jest priorytetem i powinna by pocz徠kiem wszystkich naszych 篡ciowych planów. Akt wyboru Chrystusa, jako swego Pana i Zbawiciela jest jednym z zasadniczych elementów do鈍iadczenia wiary. Chrze軼ijanin, który pragnie autentycznie 篡 wiar, musi go dokona. Czasem b璠zie to akt jednorazowy i trwa造, a innym razem dokonywany w wielu etapach, w miar wewn皻rznego dojrzewania cz這wieka. Jego fundamentem jest sakrament chrztu, czytelny znak dzia豉nia mocy Boga, który uwalnia cz這wieka od z豉 i w陰cza go do wspólnoty dzieci Bo篡ch. Decyzja ta musi by odpowiedzialna i dobrowolna. Wynika powinna z odkrycia Bo瞠j Mi這軼i, poznania 篡wego Jezusa, dostrze瞠nia, 瞠 dzia豉 On w moim 篡ciu. Natomiast u鈍iadomienie sobie, 瞠 Jezus rzeczywi軼ie dzia豉 na co dzie, pozwala na osobiste przyj璚ie i oddanie si Panu i Zbawicielowi. To ode mnie zale篡, czy b璠 wierzy w Boga. Ode mnie zale篡, jak b璠 prze篡wa swoj wiar, która jest zaproszeniem nie mog帷ym pozosta bez odpowiedzi. Bóg zaprasza mnie do wspania貫j przyja幡i z Chrystusem. On sam przychodzi do mnie z zaproszeniem - wyjd ku obietnicy b這gos豉wie雟twa, którego Bóg udziela. Bóg pragnie uczyni Ciebie szcz窷liwym.  Na drodze Twojego w璠rowania nie b璠ziesz sam. Bóg jest przy Tobie. Jest twoim 鈍iat貫m na 軼ie盧e, po której kroczysz.
   Uczyni Chrystusa swoim Królem, nie oznacza zapewnienia sobie w豉dzy i dostatku, ale pozwolenie, by to w豉郾ie Chrystus panowa nad naszymi my郵ami, pragnieniami, d捫eniami, uczuciami, czynami… Wybranie Chrystusa na Pana swego 篡cia, to podporz康kowanie Jego woli w豉snego „chc” – oddanie Jemu w豉snej wolno軼i decydowania i dzia豉nia. Mie Chrystusa za Pana i Zbawiciela, to znaczy 篡 wed逝g Jego praw i zasad, które objawi w Ewangelii. Wybór Chrystusa to pój軼ie za Nim drog ewangelicznych b這gos豉wie雟tw - do czego zach璚a m這dzie Papie Franciszek w czasie spotkania w Rio de Janeiro w 2013 roku. Nale篡 jednak zwróci uwag, 瞠 nie wystarczy raz podj望 t decyzj, a nale篡 j potwierdza ka盥ego dnia, by nieustannie trwa dialog Boga z cz這wiekiem, dialog 豉ski i wolno軼i.
安i皻y Jan Pawe II zach璚a: „篡jecie w obecno軼i Chrystusa. Uczy鎍ie go Panem ka盥ej chwili. Ka盥ej chwili waszej codzienno軼i. Uczy鎍ie go Panem waszej przysz這軼i.(...) Nie l瘯ajcie si zawsze wybiera Chrystusa. Niech ten wybór kszta速uje wasz tera幡iejszo嗆 i wasz przysz這嗆. Niech nadaje kszta速 waszemu 篡ciu, aby軼ie przynosz帷 obfite owoce wiary, nadziei i mi這軼i stawali si coraz bardziej autentycznymi 鈍iadkami odkupienia dla przysz造ch pokole”.
„Wy jeste軼ie 鈍iat貫m 鈍iata. Tak niech 鈍ieci wasze 鈍iat這 przed lud幟i, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie” - tak nakazuje Jezus. B康幟y nimi, jako chrze軼ijanie i post瘼ujmy jak chrze軼ijanie. Chrystus, nazywa nas sol ziemi i 鈍iat貫m 鈍iata i wzywa nas do spe軟iania dobrych uczynków. Co to znaczy by sol ziemi? To znaczy chroni dobro przed zepsuciem, ochrania warto軼i duchowe, aby zawsze by造 鈍ie瞠 i 篡wotne. Co znaczy by 鈍iat貫m 鈍iata? Je郵i Chrystus mówi do nas: „Wy jeste軼ie 鈍iat貫m 鈍iata”, to chce nam powiedzie, 瞠 naszym sposobem my郵enia, mówienia i czynienia, winni鄉y u豉twia innym widzenie dobra, w szczególno軼i samego Boga i warto軼i przez Niego wskazanych. Jako chrze軼ijanie, czyni帷y prawd w mi這軼i i mi這嗆 w prawdzie, stajemy si dla drugich 鈍iat貫m umo磧iwiaj帷ym im ujrzenie oraz czynienie prawdy i dobra. (…) 砰cie w prawdzie i w mi這軼i jest jak 鈍iat這 w przyrodzie. (…) - Bp Ignacy Dec
   „Tak niech 鈍ieci wasze 鈍iat這 przed lud幟i, aby widzieli wasze dobre uczynki i chwalili Ojca waszego, który jest w niebie” (Mt 5, 16) - konkluduje Jezus. Nasze dobre uczynki winny nak豉nia innych do podziwiania i pokochania Pana Boga, który ma takich wyznawców. Inni patrz帷 na nasze 篡cie w prawdzie i mi這軼i, powinni si przekona, 瞠 warto wierzy i by pos逝sznym Bogu, który ma takich szlachetnych wielbicieli. Czynienie mi這軼i w prawdzie nie wzbudza zazdro軼i i wrogo軼i, ale mo瞠 poci庵a do na郵adowania i chwalenia Ojca, który jest w niebie.
  Wiara to nie tylko pewien zasób wiedzy katechizmowej, ale przede wszystkim osobiste spotkanie z Jezusem. Spotkanie Chrystusa Zmartwychwsta貫go jest punktem doj軼ia drogi wiary wiod帷ej poprzez 篡cie. 安iadczymy bowiem o Tym, Którego znamy, Którego kochamy i do Którego doprowadzamy innych (por. J 1,41.46), o Którym mo瞠my powiedzie wraz z „niewiernym” Tomaszem: Pan mój i Bóg mój (J 20,28). List bpa Henryka Hosera - Biskupa Warszawsko-Praskiego
   Trzeba równie pami皻a, 瞠 decyzja przyj璚ia Jezusa, jako swego Pana nie jest jedynym z punktów na drodze wiary, jest pierwszym z nich. Deklaracja przynale積o軼i do Boga to d捫enie do szcz窷cia, wolno嗆, pragnienie blisko軼i, bezpiecze雟two. Do akceptacji królowania Jezusa w naszym 篡ciu powinni鄉y by przygotowani poprzez lektur Pisma 安i皻ego i skorzystanie z sakramentu spowiedzi. Dobrze by by這, aby obrz璠 ten po陰czony by z udzia貫m w mszy 鈍i皻ej.
    Przyjmijmy Chrystusa za swego Pana i Zbawiciela! Oddajmy swe 篡cie pod Jego panowanie! Uczy闓y to w sposób wolny i 鈍iadomy, ufaj帷 Jego mocy - ca趾owicie poddaj帷 siebie, swoje 篡cie obecne i przysz貫 pod Jego panowanie oraz postanówmy ka盥ego dnia odczytywa Bo膨 wol i wspó逍racuj帷 z Jego 豉sk wype軟ia j w mi這軼i Boga i bli幡iego.
Janina Matys
 
Interaktywna Polska
Webmaster: Jan Czech